fredag, 26 augusti 2011, 09:55

Ok, H&M jag bugar och bockar!

Jag har tidigare upplevt H&Ms webshop alldeles för tråkig och krånglig. De där flikarna kunde jag bara inte förlika mig med att bläddra mellan och kundkorgen och alla olika sidor jag skickades emellan var helt enkelt inte tillräckligt ”prinsessiga” för mig.

Jag har handlat en del inför hösten som ni nu kommer konstatera efter mitt förra inlägg. Och – H&M – jag pratar direkt till er. Grym shop!! Och tack för att det nu är lika kul att shoppa på nätet som att gå till butiken. OK… när jag handlar hos er är jag aldrig ensam om min jacka och ibland lossnar knapparna lite väl snabbt men den nya shoppen förlåter allt! Kolla in dessa två saker som är så genialiska.

(Jag tror jag bara behöver visa två för att ni ska se vad jag menar, men det fanns mer jag hade kunnat ta upp)

Jag la skjortan i kundkorgen och genast fick jag meddelande om att den inte kunde levereras till samma datum som de andra plaggen i varukorgen. Där får jag flera alternativ på liknande skjortor som kan levereras till det snabbare datumet OCH de rekommenderar dessutom skjortor som är på rean. Jag förstår att H&M vill bli av med ett lager men att ge mig alternativ på så billiga skjortor gör att en riktig prinsessa handlar minst två av de billigare skjortorna samt tar den skjortan som kommer vid ett senare tillfälle. (Det var ändå den jag ville ha från början)

En sån tweed-liknande kavaj ska man ju ha i höst. Och när jag la denna i kundkorgen så fick jag ett antal förslag på hur jag kunde kombinera kavajen med andra plagg. Bytte jag färg på kavajen så fick jag nya förslag. För er som har uppmärksammat så kombinerade de alltså flera av min plagg som jag lagt i varukorgen. Vet ni, jag kunde lägga i hur mycket som helst av dessa förslag på plagg… Allt i kundkorg vs produktsidan var urenkelt. Ändra, ta bort, byta ja det var enklare än i en fysisk butik.

Ok, det är nu officiellt roligare att handla på nätet än i butik. Alla som har tjatat om att det är så bra att testa en ”personal shopper” för att utveckla sin ”prinsessstil”. Släng er i väggen – här kan alla få erfara den lyxen och H&M gjorde det först!