onsdag, 24 augusti 2011, 20:37
Jag vill veta vad varorna på filmen kostar!
Jag tycker e-handelsbutiker för damer som mig har blivit så bra på att visa varorna så jag slipper vara tveksam om det passar eller om det verkligen är den färgnyansen som jag tycker mig se. Catwalk-filmer börjar bli mer regel än undantag och det är verkligen något jag uppskattar.
Nelly är ett bra exempel. Efter att jag klickat på alla stillbilder och godkänt skjortan så tittar jag alltid på filmen för att se hur den ser ut när man rör sig.
När jag ser filmen så upptäcker jag de snygga skorna, skärpet och byxorna… Och självklart finns allt ute till vänster – på samma bild. Jag kan bara klicka på varorna efter att jag sett pris.
Så längt är allt frid och fröjd. Men när man väl befinner sig någon annanstans t ex får ett nyhetsbrev som innehåller länk till en film eller besöker en blogg där en film på skor eller kläder finns, så visas sällan kostnaden på varorna och även om man klickar vidare från filmen så hamnar man på första sidan och inte på varan på produktsidan eller en sammanställning på varorna.
Det här är Vagabonds reklam som jag såg på en blogg. Min första tanke var ”de är i alla fall för dyra” och så klickade jag bort den. Någon prisinformation fanns inte. När jag sökte upp denna blogg igen och såg reklamfilmen igen och klickade mig vidare så kom jag inte till skorna som var på filmen… jag fick söka upp skorna själv, vilket jag till slut struntade i när jag tyckte det var för krångligt.
Jag tror rörlig bild verkligen kan hjälpa många e-handlare att sälja mer på en gång men var övertydlig med pris på varje vara och gör det enkelt att hitta varorna. Det absolut bästa kanske är att göra som många löst det på produktsidan. Visa filmen i en del av rutan och lägg produkterna på högersida.