måndag, 30 maj 2011, 13:23
Att inte följa och vara aktiv på ehandel.se är ett tjänstefel om man arbetar med e-handel
Jag måste bara posta detta inlägg för jag tycker det pratas för lite om vilket arbete som Ehandel.se gör för oss som arbetar i branschen.
Vi har uppmärksammat att när e-handlare pratar med varandra så uppstår något magiskt (Nordic eCommerce Academyn, Nordic eCommerce Summit). Ett utbyte av engagemang och erfarenhet utan dess like, många gånger löses problemen omedelbart bara genom detta möte. Ehandel.se är just detta. I ledning av Julius Gunnilstam, en fantastisk skribent och Dan Nilsson så tuffar de på vecka efter vecka med intressanta artiklar, livesändningar, livebloggande och skapar möjligheter för alla att prata med varandra. Inget ämne är för obehagligt för att tas upp och de ser till e-handlare i alla storlekar. De har lyckats med något som många av oss bloggare, forumskapare inte riktigt får till, nämligen få oss skandinaver att säga vad vi tycker och dela med oss av både positivt och negativt.
Jag har tittat på en hel del utländska exempel och andra nordiska exempel och jag vågar påstå att det är inte många forum som har så högt i tak inte bara i artiklarna utan framför allt i kommentarerna. Bara för att visa en kommentarsföljd…:
Hur många amerikanska artiklar och undersökningar hade jag inte behövt läsa för att få samma insyn som jag får av dessa kommentarer? Det jag dock inte kan låta bli att fundera på är varför större e-handlare lyser med sin frånvaro. (jag kan ha missat någon men de mindre är i övervägande majoritet)
Så Dan och Julius! Ändra er inte, behåll den rebelliska ådran och tack för att ni gör ett helt fenomenalt arbete. Och tack alla som är så generösa med att dela med sig i kommentarsfältet. Alla som arbetar med e-handel och kanske främst som konsult eller leverantör… Det är, helt enkelt, ett tjänstefel att inte följa ehandel.se och lära sig av alla kunskapsspridare.
En intervju med Dan kan ni se här: