fredag, 25 november 2011, 16:12
Helhetsintrycket som förgyllde min shoppingvardag!
Sitter just nu och Mystery eShoppar för fullt inför 2012 då den 3e omgången av vår rapport kommer ut! Paketen väller in och mitt bord svämmar över av bruna kartonger, färgglada plastpåsar och så vidare. Tyvärr så är det sällan man blir sådär riktigt glad över ett paket, men nu har det faktiskt hänt….jag har haft mitt största Mystery eShopper moment hittills i år!
Jag fick ett paket, japp ytterligare en brun kartong, från Bruuns Bazaar. Jag har undersökt deras danska shop och beställde en helt enkel ribbstickad t-shirt.
Paketet blev liggande med en hel del andra paket på köksbänken ett par dagar, ibland måste man bara samla lite energi för att sprätta upp tråkiga bruna kartonger. Och det är nu mitt moment kommer, jag börjar med att öppna den fula bruna wellpappkartongen
Inuti såg det däremot ut såhär
En otroligt snygg brun kartong med tryckt logga på, och fint tygband runtom. Jag har inte beställt min vara inslagen så jag blir minst sagt förvånad. Öppnade denna kartong och då hittade jag detta
Brunt silkespapper och snygga klistermärken, vart skall detta sluta, jag är svimfärdig av shoppinglycka!
I paketet ligger dessutom ett brunt litet fodral, också med logga, innehållande ett visitkort
Så smart av dem. Jag får direkt lust att gå in och kika på deras Facebooksida och följa dem på Twitter med tanke på vilket fantastiskt sätt de just har förgyllt mitt köp av en enkel t-shirt.
Utöver detta så ligger det även en inspirerande snygg tidning inuti som visar bilder på deras höst/vinterkollektion som jag kan bläddra i, helhetsintrycket är TOTALT!!
Jag skall nu returnera denna vara eftersom det ingår i undersökningen att jag gör det, men det tar emot skall ni veta;) Jag slänger mig genast på Skype för att visa min kollega Sarah detta underbara paket live, hon blir lika glad som jag och vi skriker lite iiiiiiiiiiii….för det var så bra=)
Jag öppnar så otroligt mycket paket för tillfället, och de flesta företag gör väldigt lite för att få till ett bra helhetsintryck. Det hänger ju ihop helt ifrån besöket på sajten till köpet till vad kunden upplever när varan levereras. Bruuns Bazaar får verkligen till allt det där tycker jag, det är inte sista gången jag kommer att handla hos dem.
Nu kan ju inte alla företag kosta på sig dessa ganska dyra kartonger, dyra pakethantering och så vidare, men jag tror att de flesta kan göra något litet extra som gör att upplevelsen blir till ett litet lyckorus för sina kunder, och som förstärker helhetsintrycket.
Vad gör ni för att få till detta i er butik?