lördag, 15 januari 2011, 19:02

Packaging is everything;)

Har under hela förra omgången av Mystery Shoppande tänkt på hur fula alla paket har varit. Dvs. förpackningen de kommit i, mitt första fysiska intryck av det företag som skickat paketet!

Detta är ju något som är väldigt viktigt i fysisk butik enligt min mening! Butiker lägger ner stor möda på att profilera sig på ett snyggt och unikt sätt. Det kan gälla allt från påsar, omslagspapper, kartonger, mm. Det är klart att det kostar en slant för butiken, men jag tror ärligt talat att det lönar sig i längden!

Ok, det kanske är lite viktigare i t.ex. klädbutiker, inredningsaffärer osv. men även butiker som säljer mindre glamourösa saker profilerar sig och har sin logga lite här och var!

Ett paket ser ju oftast ut såhär när jag får det:

HUUUUR trist som helst!:(

Men tänk om jag skulle få ett paket som såg ut såhär:

Eller såhär:

Du, jag skulle nog shoppa där igen oavsett vad de sålde=) Detta är faktiskt två olika slags förpackningar som används för ehandel, dock inte i Sverige.

Sarah hade ju ett strålande exempel i den filmen hon la upp här på bloggen där hon packar upp ett paket som känns så lyxigt och man verkligen har tänkt på detaljerna. Företaget Black Ascot baserat i Köpenhamn har ju verkligen förstått vad det handlar om!

Förväntar mig mer lyxig förpackning hädanefter, det kan ju inte vara så svårt? Är det viktigt i fysisk butik så måste väl det gälla på nätet också? First impression is everything vet ni väl!

2011 års Mystery Shoppande är i full gång och hittills endast brun wellpapp……jag väntar med spänning på nästa paket!