onsdag, 23 februari 2011, 15:17
Passa dig när du ska köra kampanj på Facebook
Så härligt när man hittar bra kunskapsspridare av en slump. Följde lite diskussioner på LinkedIn kring marknadsföring på nätet och hittade en ny favoritblogg att följa. Denna gången är det vårt sköna grannland Norge som bidrar med kunskapen.
Det pratas vitt och brett om att få ut företagen på Facebook och i andra sociala kanaler på nätet. Och det finns definitivt en stor marknadspotential, här ett exempel på fördelningen i Norge (TNS Gallup InterBuss). Men det finns en hel del restriktioner att ta hänsyn till om du ska börja föra kampanjer eller sälja via Facebook om du inte vill att din profil ska plockas bort från mediet. Reglerna är ganska snäva och förändrades nu i årsskiftet så om du inte läst dem eller hängt med i de förändringar som gäller är det dags att ta en titt. För att förenkla för dig och andra att tyda regelverket finns ett par riktigt bra inlägg i Beate Sørums Blogg ”Beate tenker høyt” .
Läs hennes inlägg om tolkning av reglerna –Facebook og konkurranser – ja, du bryter sannsynligvis retningslinjene och de nya ändringarna 2010 – Facebooks nye Promotion Guidelines og hva de betyr for deg
Tack Beate! Här har du en trogen läsare till i din skara.