onsdag, 8 juni 2011, 10:52
Sanningen bakom sociala media
Har du 30 minuter idag och inte redan hört honom så ska du investera dem i Douglas Rushkoff’s föredrag om varför varumärken inte fungerar. Klippet kommer från senaste omgången varumärkeskonferensen ”pivot” som hölls i Oktober 2010. Det är inte purfärskt men en av de föreläsningar som verkligen gav en aha-upplevelse.
Douglas går rakt in på kärnan med vad sociala media är, syftet bakom hela maskineriet, som du måste förstå för att kunna skapa någon långsiktig nytta med ditt företags eventuella närvaro i sociala media.
Se klippet här:
Det finns många fler videoklipp från konferensen att botanisera i men denna var så klockrent knuten till e-handel.
Många har berört detta ämne tidigare, exempelvis Gary på Nordic eCommerce Summit 2011 men jag tror aldrig jag hört en bra förklaring och rakt på kärnan av problematiken.
Lyssna och ta till dig, det är väl värda 30 minuter.