onsdag, 6 oktober 2010, 20:16
Snälla, ge mig mer sökmöjligheter!
Idag berättade vi om en av våra slutsatser från Myster Shopper undersökningen. I Sverige får har inte lika bra poäng när det kommet till marknadsföring och kundservice. Vi har helt enkelt inte samma goda kundupplevelse på de svenska e-handels butiker som ”over there”. Och det som är så nedrigt är att med ganska små ändringar så skulle vi ligga så mycket bättre. Här är artikeln som skickades idag.
Jag var på denna sida, Junkyard.
Se vilka fantastiska möjligheter jag har att söka en vara, förfina sökningen och sen bli guidad rätt. För så här fungerar jag: Jag ser någon på stan ha en snygg jacka. Jag tänker att jag vill ha samma men jag vågar inte gå fram och fråga var de har köpt jackan. Så jag letar på några butiker nere på stan där jag kan tänka mig att jackan finns – hittar den inte så klart. Sätter mig vid datorn och vill söka på färg eller material eller märke för att hitta rätt. På det här sättet är det stor chans att jag relativt snabbt hittar rätt.
Snälla ge mig sökrutor!
Sarah